محل تبلیغات شما
شهید مرتضی خادمی اوه

در سال 1336در روستای اوه از توابع کاشان به دنیا آمد . نوجوانی و جوانی خود را برای ادامهتحصیل و بعد جستجوی شغل در کاشان گذراند . با دوستان خانه ای مجردی حوالی زیارتپنجه شاه اجاره کردند . در سال 1354 از طریق آگهی استخدام نیروی هوایی ارتش بهتهران رفت و با مدرک تحصیلی سوم متوسطه در رسته مخابرات هوانیروز(بالگردهای نیرویزمینی) آموزش دید و با درجه گروهبان دومی به کار مشغول شد . با پیروزی انقلاب وآغاز جنگ شهید خادمی به عنوان نیرویی مومن و متعهد درماموریت های هوانیروز ارتششرکت کرد .

مرتضی که چشمانتظار وضع حمل همسرش برای اولین فرزندشان بود ،به ماموریت جدیدی فراخوانده می شود.

در 15 مهرماهسال 1362 و در راستای مقدمات اجرای عملیات والفجر4 که تا چند روز آینده در منطقه مریوانانجام خواهد شد ، طی ماموریتی از کرمانشاه با یك فروند بالگرد 214 به سمت سقز پروازمی کنند .

خلبان این پروازاحمد صفارمقدم و ابراهیم یزدان‌پناه بودند و دو نفر دیگر ، گروهبان یكم علی‌اكبر صحرانوردو سرگرد خلبان خلیل قبادی نیز در همین پرواز هستند . به دلایل نامعلومی بالگرد از مسیراصلی خارج و تا دو روز از آنها خبری به دست نمی آید .

 بعد از دو روزو بر اساس اعترافات دو اسیر عراقی (سرگرد خلبان جمیل صالح ـ سرباز وظیفه علی بدن) مشخصمی‌شود بالگرد آنها در منطقه عملیاتی (نالپاریز ـ شاندری خوار) كه در خاك عراق می‌باشدهدف موشك قرار گرفته و پس از سقوط هر پنج سرنشین كاملاً سوخته و به شهادت رسیده‌اندو دسترسی به پیکر مطهر آنها ناممکن می باشد .

بعد از گذشت8 سال و با پایان جنگ ، با پیگیری سرهنگ حسین ذاکری (برادر خانم شهید) و به همراه برادرشهید به منطقه پنجوین عراق می روند و با راهنمایی اهالی منطقه مزار شهدا را پیدا وبه ایران منتقل می کنند . اهالی بومی منطقه بعد از حادثه سقوط ، پیکر آنها را دفن وبر مزار آنها علامتی می گذارند .

مزار فعلی شهیدمرتضی خادمی روستای اوه می باشد .

 شهید توکلی بهدنیا آمدن تنها فرزندش را ندید .


در انتظار تیر خلاص - چهار روز با خوف و رجا - بین مرگ و زندگی و اسارت

روزها و یادها - عملیات والفجر4

روزها و یادها 28 مهرماه 1358 – اولین شهید بعد از پیرزی انقلاب کاشان

شهید ,منطقه ,سال ,، ,خادمی ,مرتضی ,و با ,و به ,می کنند ,می باشد ,بعد از ,شهید مرتضی خادمی

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پورتال اطلاع رسانی پایگاه انتقال خون تربت حیدریه mouldsengineering macentcastreas Scott's blog onualpasi اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری سلام الله علیها Michael's notes voibennoroun Richard's life niemisano